STANDARDY UCZCIWOŚCI I ETYCZNEGO POSTĘPOWANIA
Mając na uwadze zapisy umowy o dofinansowanie określającej zasady realizacji Projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej pochodzących z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 informujemy, iż istnieje możliwość przekazywania informacji o podejrzeniu wystąpienia nieprawidłowości lub nadużycia finansowego poprzez specjalny adres e-mail naduzycia.POIS@mfipr.gov.pl lub za pośrednictwem specjalnego formularza na stronie https://www.pois.gov.pl/strony/zglaszanie-nieprawidlowosci/ . Zgłoszenia można również kierować na adres e-mail kontrola@cupt.gov.pl
Informacje o funkcjonowaniu mechanizmu sygnalizowania potencjalnych nieprawidłowości lub nadużyć finansowych znajduja się również na stronie https://www.pois.gov.pl/strony/zglaszanie-nieprawidlowosci/
Co należy zgłaszać:
Podejrzenie nieprawidłowości, które dotyczą przedstawicieli instytucji wdrażających Program lub podmioty realizujące projekty (np. Beneficjenci)
Zasady stosowane przy rozpatrywaniu przekazanych zgłoszeń
- Każde zgłoszenie podlega ochronie przed udostępnieniem osobom nieuprawnionym. Informacje objęte zgłoszeniem, umożliwiające identyfikacje osoby dokonującej zgłoszenie, będą chronione zarówno na etapie wyjaśniania sprawy, podczas prowadzenia ewentualnych działań zapobiegawczych, jak również w przyszłości
i udostępniane wyłącznie uprawnionym urzędnikom oraz funkcjonariuszom odpowiednich służb. - Wszelkie zgłoszenia będą skrupulatnie rozpatrywane zgodnie z wewnętrznymi procedurami Instytucji Zarządzającej Programem Infrastruktura i Środowisko oraz przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
- W przypadku wyrażenia chęci pozostania anonimowym przez osobę dokonującą zgłoszenia za pośrednictwem poczty elektronicznej, dokonywana będzie pełna anonimizacja zgłoszenia (ze zgłoszenia usunięte zostaną dane osobowe zgłaszającego i inne cechy pozwalające na identyfikację jego tożsamości) przed jej ewentualnym przekazaniem w celu wyjaśnienia sprawy.
- W przypadku zgłoszeń (głównie anonimowych), które będą niepełne i nie będzie możliwości uzupełniania tych informacji, istnieje ryzyko, że takie Zgłoszenie nie będzie mogło zostać rozpatrzone.
Jednocześnie informuję, że istnieje również możliwość przesyłania informacji na utworzony w tym celu w Zarządzie Inwestycji Miejskich adres e-mail: antykorupcja@zim.uml.lodz.pl.
Zasady ochrony sygnalistów zostały określone w zarządzeniu Dyrektora Zarządu Inwestycji Miejskich Nr 4/17 z dnia 30 stycznia 2017 r. w sprawie wprowadzenia Polityki Antykorupcyjnej oraz procedury sygnalizowania nieprawidłowości w Zarządzie Inwestycji Miejskich, zmienionym zarządzeniami: Nr 17/17 z dnia 24 lipca 2017 r., Nr 30/17 z dnia 24 października 2017 r. , Nr 3/18 z dnia 12 stycznia 2018 r., Nr 7/20 z dnia 5 marca 2020 r.