Dla kontrahentów
Administratorem danych jest Zarząd Inwestycji Miejskich z siedzibą w Łodzi, 90-447, ul. Piotrkowska 175, reprezentowane przez Dyrektora.
Dyrektor wyznaczył Inspektora ochrony danych.
We wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można się z nim kontaktować bezpośrednio na adres mailowy iod@zim.uml.lodz.pl.
ZIM jako podmiot realizujący zadania publiczne zbiera i gromadzi dane w oparciu o przepisy prawa, wydatkując środki publiczne zobowiązany jest stosować min. :
- ustawę z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
- ustawę z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień,
- ustawę z dnia 29 września 2009 r. o rachunkowości.
Pozyskane dane przechowuje przez okres ustalony z Archiwum Państwowym.
Poniżej zestawienie najważniejszych celów pozyskiwania i przetwarzania danych kontrahentów, ich pełnomocników oraz pracowników
i podwykonawców:
Zapytanie ofertowe
Szczegółowe cele |
Kategorie osób |
Podstawa prawna przetwarzania |
Obowiązek/ dobrowolność podania danych/ źródło danych |
Okres przechowywania |
Dane przetwarzane są w celu:
|
Kontrahenci prowadzący działalność gospodarczą zgodną z przedmiotem zamówienia publicznego, jakie jednostka ma udzielić, ich pełnomocnicy oraz pracownicy i podwykonawcy, współpracownicy lub osoby za pomocą których zamówienia na być realizowane
|
art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO w związku z obowiązkami wynikającymi z ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych; ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny; Wytycznych dotyczących kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027 wydanych na podstawie ustawy z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027; ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach |
Dane kontaktowe pochodzą ze stron internetowych podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, baz własnych. Źródłem danych są oferty kontrahentów przygotowane w odpowiedzi na kierowane zapytanie ofertowe. Brak danych uniemożliwia zawarcie umowy. |
Dokumentacja przechowywana jest przez okres 5 lat od końca roku W przypadku dokumentacji związanej z udzieleniem informacji publicznej na wniosek będzie ona przechowywana przez okres 10 lat od zakończenia roku kalendarzowego, w którym wpłynął wniosek, po tym okresie dane będą podlegać ekspertyzie a okres ich przechowywania może zostać wydłużony.
|
Udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
Szczegółowe cele |
Kategorie osób |
Podstawa prawna przetwarzania |
Źródło danych |
Okres przechowywania |
Dane przetwarzane są w celu:
|
Kontrahenci prowadzący działalność gospodarczą zgodną z przedmiotem zamówienia publicznego, jakie jednostka ma udzielić, ich pełnomocnicy oraz pracownicy i podwykonawcy, współpracownicy lub osoby za pomocą których zamówienia na być realizowane
|
art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO w związku z obowiązkami wynikającymi z ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach |
Oferty wpływające do jednostki. Podanie danych w zakresie przewidzianym przepisami prawa jest obowiązkowe. Konsekwencje niepodania danych wynikają z ustawy PZP.
|
Okres przechowywania danych co do zasady wynosi:
|
Realizacja umowy
Szczegółowe cele |
Kategorie osób |
Podstawa prawna przetwarzania |
Obowiązek/ dobrowolność podania danych |
Okres przechowywania |
Dane przetwarzane są w celu:
|
Kontrahenci prowadzący działalność gospodarczą zgodną z przedmiotem zamówienia publicznego, jakie jednostka ma udzielić, ich pełnomocnicy oraz pracownicy i podwykonawcy, współpracownicy lub osoby za pomocą których zamówienia na być realizowane
|
art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO w związku z obowiązkami wynikającymi z ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa oraz ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
|
Podanie danych w zakresie przewidzianym przepisami prawa jest obowiązkowe.
|
Okres przechowywania danych co do zasady wynosi:
|
Rejestracja dowodów księgowych w Centralnym Rejestrem Kontrahentów w ramach systemu informatycznego wspierającego Zarządzanie Finansami Miasta Łodzi,. Którego administratorem systemu jest Urząd Miasta Łodzi – współadministrowanie z Urzędem Miasta Łodzi i miejskimi jednostkami organizacyjnymi
Szczegółowe cele |
Kategorie osób |
Podstawa prawna przetwarzania |
Źródło danych |
Okres przechowywania |
Dane przetwarzane są w celu:
|
Kontrahenci, z którymi ZIM zawarł umowę
|
art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO w związku z obowiązkami wynikającymi z ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym, ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, rozprowadzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postacie elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych.
|
Dane osobowe zostały zebrane przez współadministratorów ze względu na realizacją obowiązków wynikających z przepisów prawa lub zawieranych umów cywilno – prawnych.
|
Okres przechowywania danych co do zasady wynosi:
|
Kategorie odbiorców danych
W związku z prowadzoną działalnością ZIM może przekazywać dane osobowe następującym podmiotom:
- podmiotom wspierającym ZIM w prowadzonej działalności (firmom świadczącym usługi kurierskie, pocztowe i informatyczne),
- organom administracji państwowej na podstawie obowiązujących przepisów prawa, m.in. Instytucjom Zarządzającym Programami Operacyjnymi skąd pozyskano środki na realizacje inwestycji, Urzędowi Miasta Łodzi,
- współadministratorom mającym dostęp do Centralnego Rejestru Kontrahentów,
- dane mogą być udostępniane i przekazywane podmiotom trzecim, w ramach czynności kontrolnych i audytorskich, na podstawie obowiązujących przepisów prawa lub podpisanych umów,
- użytkownikom stron internetowych, na których upubliczniane są dane,
- osobom wnioskującym o dostęp do informacji publicznej.
Przysługujące prawa
Każdej osobie, której dane są przetwarzane przez ZIM przysługuje prawo do:
- dostępu do danych oraz ich sprostowania, a na czas jego realizacji żądania ograniczenia ich przetwarzania;
- wniesienia skargi na działania ZIM do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, którego siedziba mieści się przy ul. Stawki 2, 00 – 193 Warszawa, w przypadku niezgodne z prawem przetwarzania danych,
- bycia poinformowanym, jeżeli w toku działania ZIM dojedzie do incydentu, który może powodować wysokie naruszenie praw i wolności osób, których dane dotyczą, o zdarzeniu oraz m.in. o podjętych środkach w celu zaradzenia naruszeniu ochrony danych.
Prawo do usunięcia danych nie przysługuje z uwagi na obowiązek archiwizacji dokumentów wynikający z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r.
o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach a prawo do wniesienia sprzeciwu oraz prawo do przenoszenia danych z uwagi wyłącznie jego stosowania na podstawie RODO przy przesłankach przetwarzania wykorzystywanych w ZIM.
Szczegółowa informacje dot. zasad składania wnioski o realizację praw osób, których dane dotyczą znajduje się w sekcji Informacja w zakresie realizacji praw osób, których dane dotyczą.
Przekazywanie danych do państw trzecich
Dane nie będą przekazywane poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Przetwarzanie danych osobowych w sposób zautomatyzowany
Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania) w ten sposób, że w wyniku takiego zautomatyzowanego przetwarzania mogłyby zapadać jakiekolwiek decyzje, które byłyby powodem innych skutków prawnych lub w inny sposób miałoby to istotnie wpływać na prawa i interesy podmiotów danych.
Postanowienia końcowe
ZIM informuje, że wdrożone przez niego środki techniczne i organizacyjne zapewniają wystarczające gwarancje przetwarzania danych, zgodnie z wymaganiami określonymi w RODO oraz należycie chroni dane osobowe w tym zakresie.
ZIM jako Administrator Danych może zmieniać i uzupełniać postanowienia dokumentu stosownie do potrzeb wynikających ze zmiany warunków przetwarzania danych osobowych (np. wynikających ze zmiany obowiązujących przepisów prawa).
Osoby, których dane dotyczą, mogą kontaktować się z inspektorem ochrony danych we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących im na mocy RODO.