Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi

Dla kontrahentów

Administratorem danych jest Zarząd Inwestycji Miejskich z siedzibą w Łodzi, 90-447, ul. Piotrkowska 175, reprezentowane przez Dyrektora.

Dyrektor wyznaczył Inspektora ochrony danych.   

We wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można się z nim kontaktować bezpośrednio na adres mailowy iod@zim.uml.lodz.pl.

 

ZIM jako podmiot realizujący zadania publiczne zbiera i gromadzi dane w oparciu o przepisy prawa, wydatkując środki publiczne zobowiązany jest stosować min. :

  • ustawę z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
  • ustawę z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień,
  • ustawę z dnia 29 września 2009 r. o rachunkowości.

 

Pozyskane dane przechowuje przez okres ustalony z Archiwum Państwowym.

Poniżej zestawienie najważniejszych celów pozyskiwania i przetwarzania danych kontrahentów, ich pełnomocników oraz pracowników
i podwykonawców:

Zapytanie ofertowe

Szczegółowe cele

Kategorie osób

Podstawa prawna przetwarzania

Obowiązek/ dobrowolność podania danych/ źródło danych

Okres przechowywania

Dane przetwarzane są w celu:

  • zawarcia umowy związanej z realizacją zadań powierzonych jednostce,
  • przeprowadzenie postępowania z zapewnieniem warunków realizacji zasady konkurencyjności
    w projektach dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej,
  • udzielenia informacji publicznej na wniosek lub upublicznienia danych na stronie internetowej jednostki,
  • archiwalnym.

 

Kontrahenci prowadzący działalność gospodarczą zgodną z przedmiotem zamówienia publicznego, jakie jednostka ma udzielić, ich pełnomocnicy oraz pracownicy i podwykonawcy, współpracownicy lub osoby za pomocą których zamówienia na być realizowane

 

art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO w związku z obowiązkami wynikającymi z  ustawy  z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych; ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;

Wytycznych dotyczących kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027 wydanych na podstawie ustawy z dnia 28 kwietnia 2022 r.  o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027; ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach

Dane kontaktowe pochodzą ze stron internetowych podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, baz własnych. 

Źródłem danych są oferty kontrahentów przygotowane w odpowiedzi na kierowane zapytanie ofertowe. Brak danych uniemożliwia zawarcie umowy.

Dokumentacja przechowywana jest przez okres 5 lat od końca roku
w którym zakończono postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego a w przypadku  zadań realizowanych z dofinasowaniem ze środków z UE będzie przechowywana przez okres wymagany przez Instytucję Zarządzającą danym funduszem, z którego środki pochodzą, po tym okresie Archiwum Państwowe dokona ekspertyzy
i zdecyduje o ewentualnym jego przedłużeniu dla celów archiwalnych.

W przypadku dokumentacji związanej z udzieleniem informacji publicznej na wniosek będzie ona przechowywana przez okres 10 lat od zakończenia roku kalendarzowego, w którym wpłynął wniosek, po tym okresie dane będą podlegać ekspertyzie a okres ich przechowywania może zostać wydłużony.

 

 

Udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego

Szczegółowe cele

Kategorie osób

Podstawa prawna przetwarzania

Źródło danych

Okres przechowywania

Dane przetwarzane są w celu:

  • zawarcia umowy związanej z realizacją zadań powierzonych jednostce,
  • przeprowadzenie postępowania z zapewnieniem warunków realizacji zasady konkurencyjności
    w projektach dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej,
  • udzielenia informacji na wniosek lub upublicznienia danych na stronie internetowej jednostki,
  • archiwalnym.

Kontrahenci prowadzący działalność gospodarczą zgodną z przedmiotem zamówienia publicznego, jakie jednostka ma udzielić, ich pełnomocnicy oraz pracownicy i podwykonawcy, współpracownicy lub osoby za pomocą których zamówienia na być realizowane

 

art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO w związku z obowiązkami wynikającymi z  ustawy  z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach

Oferty wpływające do jednostki.

Podanie danych w zakresie przewidzianym przepisami prawa jest obowiązkowe. Konsekwencje niepodania danych wynikają z ustawy PZP.

 

Okres przechowywania danych co do zasady wynosi:

  1. dokumentacja z postępowania o udzielenie zamówień publicznych - zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas obowiązywania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas obowiązywania umowy, w przypadku zadań dofinansowanych z środków z UE - przez okres wymagany przez Instytucję Zarządzającą danym programem operacyjnym skąd pozyskano środki.
  2. dokumentacja związana z udzieleniem informacji publicznej na wniosek - przechowywana jest przez okres 10 lat od zakończenia roku kalendarzowego, w którym wpłynął wniosek, po tym okresie dane będą podlegać ekspertyzie a okres ich przechowywania może zostać wydłużony.

 

 

Realizacja umowy  

Szczegółowe cele

Kategorie osób

Podstawa prawna przetwarzania

Obowiązek/ dobrowolność podania danych

Okres przechowywania

Dane przetwarzane są w celu:

  •  zrealizowania umowy, egzekwowania obowiązków wynikających z przepisów prawa (zatrudnienie osób o odpowiednich kwalifikacjach lub wynikających z stosowanych w zamówieniach publicznych klauzul społecznych), ewentualnego dochodzenia i obrony przed roszczeniami;
  • gromadzenia i przechowywania dowodów księgowych, prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz rozliczeń podatkowych,
  • archiwalnym.

Kontrahenci prowadzący działalność gospodarczą zgodną z przedmiotem zamówienia publicznego, jakie jednostka ma udzielić, ich pełnomocnicy oraz pracownicy i podwykonawcy, współpracownicy lub osoby za pomocą których zamówienia na być realizowane

 

art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO w związku z obowiązkami wynikającymi z  ustawy  z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa  oraz ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług,  ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach

 

Podanie danych w zakresie przewidzianym przepisami prawa jest obowiązkowe.

 

Okres przechowywania danych co do zasady wynosi:

  1. umowy – zawarte w trybie zamówień publicznych - 10 lat, zawarte poza ustawą PZP – 5 lat,
  2. dowody księgowe  - 5 lat liczonych od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy,
  3. dokumentacja związana z rozliczeniem rzeczowo – finansowym inwestycji – 10 lat,
  4. dane utrwalone w dokumentacji technicznej obiektu – przechowywane są przez cały okres eksploatacji i kolejne 5 lat od jego rozbiórki, w przypadku obiektów zabytkowych wieczyście,
  5. dokumentacja związana z udzieleniem informacji publicznej na wniosek - przechowywana jest przez okres 10 lat od zakończenia roku kalendarzowego, w którym wpłynął wniosek, po tym okresie dane będą podlegać ekspertyzie a okres ich przechowywania może zostać wydłużony.

 

Rejestracja dowodów księgowych w Centralnym Rejestrem Kontrahentów w ramach systemu informatycznego wspierającego Zarządzanie Finansami Miasta Łodzi,. Którego administratorem systemu jest Urząd Miasta Łodzi – współadministrowanie z Urzędem Miasta Łodzi i miejskimi jednostkami organizacyjnymi 

Szczegółowe cele

Kategorie osób

Podstawa prawna przetwarzania

Źródło danych

Okres przechowywania

Dane przetwarzane są w celu:

  • zapewnienie właściwego zarządzania finansami Miasta Łodzi oraz jej jednostek organizacyjnych i prowadzenie jednej, spójnej gospodarki finansami publicznymi,
  • założenie jednego indywidualnego konta kontrahenta w Centralnym Rejestrze Kontrahentów (CRK) i powiązanie
    z nim dowodów księgowych wprowadzanych przez poszczególne jednostki organizacyjne. 

 

Kontrahenci, z którymi ZIM zawarł umowę

 

art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO w związku z obowiązkami wynikającymi z  ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym, ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, rozprowadzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postacie elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych.

 

Dane osobowe zostały zebrane przez współadministratorów ze względu na realizacją obowiązków wynikających z przepisów prawa lub zawieranych umów cywilno – prawnych.

 

Okres przechowywania danych co do zasady wynosi:

  1. umowy lub inne zobowiązania
    o charakterze cywilnoprawnym - do czasu wygaśnięcia wszelkich roszczeń z tytułu rękojmi lub gwarancji, przy czym nie krócej niż do czasu przedawnienia wszelkich roszczeń wynikających z tych stosunków obligacyjnych,
  2. w przypadku obowiązków o charakterze publiczno-skarbowym
    - do czasu wygaśnięcia tych zobowiązań  lub uprawnień lub upływu okresu przedawnienia.

 

Kategorie odbiorców danych

W związku z prowadzoną działalnością ZIM może przekazywać dane osobowe następującym podmiotom:

  • podmiotom wspierającym ZIM w prowadzonej działalności (firmom świadczącym usługi kurierskie, pocztowe i informatyczne),
  • organom administracji państwowej na podstawie obowiązujących przepisów prawa, m.in. Instytucjom Zarządzającym Programami Operacyjnymi skąd pozyskano środki na realizacje inwestycji,  Urzędowi Miasta Łodzi,
  • współadministratorom mającym dostęp do Centralnego Rejestru Kontrahentów, 
  • dane mogą być udostępniane i przekazywane podmiotom trzecim, w ramach czynności kontrolnych i audytorskich, na podstawie obowiązujących przepisów prawa lub podpisanych umów,
  • użytkownikom stron internetowych, na których upubliczniane są dane,
  • osobom wnioskującym o dostęp do informacji publicznej.

Przysługujące prawa

Każdej osobie, której dane są przetwarzane przez ZIM przysługuje prawo do:

  • dostępu do danych oraz ich sprostowania, a na czas jego realizacji żądania ograniczenia ich przetwarzania;
  • wniesienia skargi na działania ZIM do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, którego siedziba mieści się przy ul. Stawki 2, 00 – 193 Warszawa, w przypadku niezgodne z prawem przetwarzania danych,
  • bycia poinformowanym, jeżeli w toku działania ZIM dojedzie do incydentu, który może powodować wysokie naruszenie praw i wolności osób, których dane dotyczą, o zdarzeniu oraz m.in. o podjętych środkach w celu zaradzenia naruszeniu ochrony danych. 

 

Prawo do usunięcia danych nie przysługuje z uwagi na obowiązek archiwizacji dokumentów wynikający z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r.
o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach a prawo do wniesienia sprzeciwu oraz prawo do przenoszenia danych z uwagi wyłącznie jego stosowania na podstawie RODO przy przesłankach przetwarzania wykorzystywanych w ZIM.

Szczegółowa informacje dot. zasad składania wnioski o realizację praw osób, których dane dotyczą znajduje się w sekcji Informacja w zakresie realizacji praw osób, których dane dotyczą.


Przekazywanie danych do państw trzecich

Dane nie będą przekazywane poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Przetwarzanie danych osobowych w sposób zautomatyzowany

Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania) w ten sposób, że w wyniku takiego zautomatyzowanego przetwarzania mogłyby zapadać jakiekolwiek decyzje, które byłyby powodem innych skutków prawnych lub w inny sposób miałoby to istotnie wpływać na prawa i interesy podmiotów danych.

Postanowienia końcowe

ZIM informuje, że wdrożone przez niego środki techniczne i organizacyjne zapewniają wystarczające gwarancje przetwarzania danych, zgodnie z wymaganiami określonymi w RODO oraz należycie chroni dane osobowe w tym zakresie.

ZIM jako Administrator Danych może zmieniać i uzupełniać postanowienia dokumentu stosownie do potrzeb wynikających ze zmiany warunków przetwarzania danych osobowych (np. wynikających ze zmiany obowiązujących przepisów prawa).

Osoby, których dane dotyczą, mogą kontaktować się z inspektorem ochrony danych we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących im na mocy RODO.

Metadane

Data publikacji : 18.07.2018
Data modyfikacji : 15.11.2024
Podmiot udostępniający informację:
Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Osoba udostępniająca informację:
Jacek Sarzało Wydział Organizacyjny
Osoba modyfikująca informację:
Jacek Sarzało

Opcje strony

do góry