Samodzielne Stanowisko ds. Zarządzania Ryzykiem i Ochrony Danych Osobowych (DSR)
Do zadań Samodzielnego Stanowiska ds. Zarządzania Ryzykiem i Ochrony Danych Osobowych należy w szczególności:
- przygotowywanie rocznych planów działalności oraz sprawozdań z ich wykonania;
- koordynowanie zadań związanych z zarządzaniem ryzykiem i dokumentowanie procesu zarządzania ryzykiem;
- koordynowanie zadań kontroli zarządczej, w tym prowadzenie rejestru procedur zewnętrznych i wewnętrznych;
- udział w projektowaniu i wdrożeniu procedur niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania jednostki, w tym opiniowanie proponowanych mechanizmów kontrolnych;
- zapewnienie przestrzegania przepisów dotyczących przetwarzania danych osobowych;
- opracowywanie i aktualizacja dokumentacji opisującej sposób przetwarzania danych osobowych oraz środki techniczne i organizacyjne zapewniające ich ochronę;
- prowadzenie rejestru czynności przetwarzania danych osobowych oraz rejestru kategorii czynności przetwarzania danych osobowych;
- współpraca z Prezesem Urzędu Ochrony Danych Osobowych oraz pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla osób, których dane osobowe są przetwarzane w zakresie działania Zarządu.