Wydział Finansowy i Wsparcia Realizacji Inwestycji (DF)
W skład Wydziału wchodzą dwa zespoły:
1. Zespół Finansowy (DF1)
2. Zespół ds. Wsparcia Inwestycji (DF2)
Do zadań Wydziału Finansowego i Wsparcia Realizacji Inwestycji należy w szczególności, w ramach:
1) Zespołu Finansowego:
- opracowywanie projektu planu rzeczowo-finansowego i planu finansowego Zarządu,
- sporządzanie wniosków o dokonanie zmian w planie finansowym oraz w przedsięwzięciach ujętych w Wieloletniej Prognozie Finansowej,
- dokonanie ustaleń w zakresie przygotowania harmonogramów planowanych wydatków miesięcznych oraz zapotrzebowania na środki finansowe w układzie miesięcznym,
- ewidencjonowanie zaangażowania środków na zadaniach inwestycyjnych,
- weryfikacja poprawności wystawianych dokumentów księgowych w zakresie finansowym pod kątem zgodności z zawartymi umowami;
2) Zespołu ds. Wsparcia Realizacji Inwestycji:
- przekazywanie nakładów finansowych poniesionych w ramach zrealizowanych inwestycji do odpowiednich miejskich jednostek organizacyjnych, Urzędu Miasta Łodzi i gestorów sieci,
- prowadzenie ewidencji ilościowej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych wytworzonych w trakcie realizacji zadań inwestycyjnych,
- kontrola merytoryczna przyjętych faktur za wykonane roboty budowlane
i usługi, not księgowych, decyzji oraz wystawianie faktur za zdany złom, - weryfikacja umów podwykonawczych przekazanych przez wykonawców inwestycji,
- kontrola nad prawidłowością zawierania i rozliczania umów podwykonawczych przez wykonawców,
- nadzór nad realizowanymi inwestycjami pod kątem zgodności z podpisanymi umowami o dofinansowanie i bieżące monitorowanie realizowanych projektów współfinansowanych z funduszy strukturalnych, w tym przygotowywanie cyklicznych raportów, z wyłączeniem tych wynikających z obsługi Centralnego Systemu Teleinformatycznego SL 2014,
- sprawowanie bieżącej kontroli nad sposobem wykonania usługi w ogólnym interesie gospodarczym, w ramach projektów realizowanych przez Wydział, ze szczególnym uwzględnieniem jakości, efektywności, prawidłowości jej wykonania oraz podnoszenia jakości i standardu świadczenia usług w ogólnym interesie gospodarczym,
- prowadzenie windykacji należności – z wyłączeniem windykacji zobowiązań o charakterze pieniężnym na etapie czynności regulowanych przepisami o postępowaniu egzekucyjnym, prowadzonej przez Centrum Usług Wspólnych,
- prowadzenie całości spraw związanych z naliczaniem kar umownych z tytułu naruszenia postanowień umownych przez wykonawców, w tym rejestru wystawionych kar umownych.