Wydział Rewitalizacji Obszarowej, Inwestycji Kubaturowych i Drogowych (RK)
W skład Wydziału wchodzą cztery zespoły:
1. Zespół ds. Rewitalizacji Obszarowej I (RKI)
2. Zespół ds. Rewitalizacji Obszarowej II (RKII3. Zespół ds. Rewitalizacji Obszarowej III (RKIII)
4. Zespół ds. Inwestycji Kubaturowych i Drogowych (RKIV)
Do zadań Wydziału Rewitalizacji Obszarowej należy w szczególności, w ramach:
- Zespołu ds. Rewitalizacji Obszarowej I:
- przygotowywanie, koordynacja realizacji i nadzór nad realizacją Projektów Rewitalizacji Obszarowej Centrum Łodzi pn.:
- Rewitalizacja Obszarowa Centrum Łodzi – obszar o powierzchni 7,5 ha ograniczony ulicami: Wschodnią, Rewolucji 1905 r., Kilińskiego, Jaracza wraz
z pierzejami po drugiej stronie ww. ulic, - Rewitalizacja Obszarowa Centrum Łodzi – Projekt 2,
- Rewitalizacja Obszarowa Centrum Łodzi – Projekt 3,
- Rewitalizacja Obszarowa Centrum Łodzi – obszar o powierzchni 32,5 ha ograniczony ulicami: Zachodnią, Podrzeczną, Stary Rynek, Wolborską, Franciszkańską, Północną, Wschodnią, Rewolucji 1905 r., Próchnika wraz
z pierzejami po drugiej stronie ww. ulic, - Rewitalizacja Obszarowa Centrum Łodzi – Projekt 5,
- Rewitalizacja Obszarowa Centrum Łodzi – Projekt 6,
- Rewitalizacja Obszarowa Centrum Łodzi – obszar o powierzchni 14 ha ograniczony ulicami: Ogrodową, Gdańską, Legionów, Cmentarną wraz
z pierzejami po drugiej stronie ww. ulic, - Rewitalizacja Obszarowa Centrum Łodzi – obszar o powierzchni 7 ha ograniczony ulicami: Ogrodową, Zachodnią, Legionów, Gdańską wraz
z pierzejami po drugiej stronie ww. ulic
zgodnie z koncepcjami funkcjonalno-przestrzennymi przygotowanymi i przekazanymi przez Urząd Miasta Łodzi,
- Rewitalizacja Obszarowa Centrum Łodzi – obszar o powierzchni 7,5 ha ograniczony ulicami: Wschodnią, Rewolucji 1905 r., Kilińskiego, Jaracza wraz
- prowadzenie spraw dotyczących przeznaczenia nieruchomości pod inwestycje liniowe i kubaturowe oraz przeznaczonych do zbycia lub dzierżawy na podstawie posiadanych dokumentacji projektowych (koncepcje i projekty), materiałów planistycznych (studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Łodzi, miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego), a także innych opracowań urbanistycznych (koncepcji zagospodarowania terenów, kwartałów ulic itp.), zlokalizowanych na obszarach podlegających rewitalizacji,
- udział w opiniowaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- udział w opracowywaniu Wieloletniej Prognozy Finansowej miasta Łodzi,
- opracowywanie materiałów do planów inwestycyjnych rocznych i wieloletnich
w zakresie wydatków majątkowych, - współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie warunków przygotowania robót,
- ustalanie właścicieli i władających nieruchomościami,
- wypłata odszkodowań, na podstawie decyzji ustalających odszkodowanie, wydanych przez odpowiedni organ, dla byłych właścicieli nieruchomości, przejętych dla potrzeb prowadzonych zadań inwestycyjnych bądź dokonywania w tym zakresie zamiany nieruchomości,
- prowadzenie spraw związanych z egzekucją obowiązku wydania nieruchomości, opróżnienia lokali oraz innych pomieszczeń określonych w decyzjach,
- przygotowywanie dokumentacji terenowo-prawnej,
- wnioskowanie o zmiany zapisów w rejestrze ewidencji gruntów, budynków
i lokali dotyczących władztwa, - udział w opiniowaniu wniosków o sprzedaż gruntów,
- współdziałanie z miejskimi jednostkami organizacyjnymi i Urzędem Miasta Łodzi w zakresie podziału i wykupu działek,
- współdziałanie z miejskimi jednostkami organizacyjnymi i Urzędem Miasta Łodzi w zakresie planowania i programowania inwestycji oraz koordynacji robót prowadzonych wspólnie,
- prowadzenie i aktualizowanie podręcznego archiwum dokumentacji geodezyjnej
i prawnej, - przekazywanie zrealizowanych inwestycji do odpowiednich miejskich jednostek organizacyjnych lub Urzędu Miasta Łodzi do bieżącej eksploatacji,
- nadzór nad realizowanymi inwestycjami pod kątem zgodności z podpisanymi umowami o dofinansowanie i bieżące monitorowanie realizowanych projektów współfinansowanych z funduszy strukturalnych, w tym przygotowywanie cyklicznych raportów, z wyłączeniem tych wynikających z obsługi Centralnego Systemu Teleinformatycznego SL 2014,
- sprawowanie bieżącej kontroli nad sposobem wykonania usługi w ogólnym interesie gospodarczym, w ramach realizacji projektów, o których mowa w lit. a,
ze szczególnym uwzględnieniem jakości, efektywności, prawidłowości jej wykonania oraz podnoszenia jakości i standardu świadczenia usług w ogólnym interesie gospodarczym, - zapewnienie trwałości projektów oraz prowadzenie korespondencji z Instytucją Zarządzającą po zakończeniu realizacji projektu, a także obsługa kontroli
w okresie trwałości projektów i w okresie przechowywania dokumentacji, - współudział w kształtowaniu polityki miasta Łodzi w zakresie przeciwdziałania hałasowi,
- prowadzenie windykacji należności – z wyłączeniem windykacji zobowiązań o charakterze pieniężnym na etapie czynności regulowanych przepisami o postępowaniu egzekucyjnym, prowadzonej przez Centrum Usług Wspólnych,
- realizacja uprawnień z tytułu gwarancji i rękojmi oraz przeprowadzanie przeglądów gwarancyjnych – w odniesieniu do zrealizowanych inwestycji, przekazanych
do odpowiednich miejskich jednostek organizacyjnych lub Urzędu Miasta Łodzi
do bieżącej eksploatacji, z zastrzeżeniem § 23 pkt 2 lit. g, - realizacja zadań, o których mowa w lit. b-m, p-v, również na rzecz Zespołu
ds. Rewitalizacji Obszarowej II i Zespołu ds. Rewitalizacji Obszarowej III, oraz realizacja zadań, o których mowa w lit. c-e, l, t-v – dodatkowo również na rzecz Zespołu ds. Inwestycji Kubaturowych i Drogowych;
- realizacja kubaturowych projektów inwestycyjnych i remontowych w ramach Projektów Rewitalizacji Obszarowej Centrum Łodzi, o których mowa w pkt 1 lit. a, zgodnie z koncepcjami funkcjonalno-przestrzennymi przygotowanymi i przekazanymi przez Urząd Miasta Łodzi,
- zatwierdzanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej,
- uzyskiwanie wymaganych opinii i ekspertyz, decyzji administracyjnych oraz innych uzgodnień i zatwierdzeń niezbędnych do rozpoczęcia procesu realizacji inwestycji,
- organizowanie rad technicznych,
- uzyskiwanie akceptacji Urzędu Miasta Łodzi dla projektów budowlanych
w trakcie realizacji inwestycji w zakresie ich zgodności z koncepcjami funkcjonalno-przestrzennymi w przypadku istotnych zmian z punktu widzenia ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, - dokonywanie odbiorów wykonanych robót oraz współudział w rozliczaniu inwestycji w zakresie rzeczowym,
- współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie warunków realizacji robót,
- nadzór nad realizacją inwestycji przez podmioty zewnętrzne,
- uzyskiwanie technicznych warunków przyłączenia obiektu i zapewnienia dostawy mediów,
- współdziałanie z miejskimi jednostkami organizacyjnymi i Urzędem Miasta Łodzi w zakresie planowania i programowania inwestycji oraz koordynacji robót prowadzonych wspólnie,
- prowadzenie i aktualizowanie podręcznego archiwum dokumentacji geodezyjnej
i prawnej, - realizacja zobowiązań wynikających z nałożonych decyzji administracyjnych dotyczących wykonywania nasadzeń zastępczych oraz prowadzenie spraw i nadzór nad wykonywaniem analiz porealizacyjnych,
- uzyskiwanie prawa do dysponowania nieruchomościami na cele budowlane,
- uzyskiwanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, a dla obszarów objętych miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego – wypisów i wyrysów z planu;
- Zespołu ds. Rewitalizacji Obszarowej III:
- realizacja drogowych projektów inwestycyjnych i projektów rewitalizacyjnych w zakresie parków, w szczególności w ramach Projektów Rewitalizacji Obszarowej Centrum Łodzi, o których mowa w pkt 1 lit. a, zgodnie z koncepcjami funkcjonalno-przestrzennymi przygotowanymi i przekazanymi przez Urząd Miasta Łodzi,
- zatwierdzanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej,
- uzyskiwanie wymaganych opinii i ekspertyz, decyzji administracyjnych oraz innych uzgodnień i zatwierdzeń niezbędnych do rozpoczęcia procesu realizacji inwestycji,
- organizowanie rad technicznych,
- uzyskiwanie akceptacji Urzędu Miasta Łodzi dla projektów budowlanych
w trakcie realizacji inwestycji w zakresie ich zgodności z koncepcjami funkcjonalno-przestrzennymi w przypadku istotnych zmian z punktu widzenia ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, - dokonywanie odbiorów wykonanych robót oraz współudział w rozliczaniu inwestycji w zakresie rzeczowym,
- współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie warunków realizacji robót,
- nadzór nad realizacją inwestycji przez podmioty zewnętrzne,
- uzyskiwanie technicznych warunków przyłączenia obiektu i zapewnienia dostawy mediów,
- współdziałanie z miejskimi jednostkami organizacyjnymi i Urzędem Miasta Łodzi w zakresie planowania i programowania inwestycji oraz koordynacji robót prowadzonych wspólnie,
- prowadzenie i aktualizowanie podręcznego archiwum dokumentacji geodezyjnej
i prawnej, - realizacja zobowiązań wynikających z nałożonych decyzji administracyjnych dotyczących wykonywania nasadzeń zastępczych oraz prowadzenie spraw i nadzór nad wykonywaniem analiz porealizacyjnych,
- uzyskiwanie prawa do dysponowania nieruchomościami na cele budowlane,
- uzyskiwanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, a dla obszarów objętych miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego – wypisów i wyrysów z planu;
- Zespołu ds. Inwestycji Kubaturowych i Drogowych:
- przygotowywanie i nadzór nad realizacją kubaturowych projektów inwestycyjnych i remontowych oraz drogowych projektów inwestycyjnych, innych niż wskazane w pkt 2 lit. a i pkt 3 lit. a, zgodnie z koncepcjami funkcjonalno-przestrzennymi przygotowanymi i przekazanymi przez Urząd Miasta Łodzi,
- prowadzenie spraw dotyczących przeznaczenia nieruchomości pod inwestycje drogowe i kubaturowe oraz przeznaczonych do zbycia lub dzierżawy
na podstawie posiadanych dokumentacji projektowych (koncepcje i projekty), materiałów planistycznych (studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Łodzi, miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego), a także innych opracowań urbanistycznych (koncepcji zagospodarowania terenów, kwartałów ulic itp.), zlokalizowanych poza obszarem objętym rewitalizacją, - zatwierdzanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej,
- uzyskiwanie wymaganych opinii i ekspertyz, decyzji administracyjnych oraz innych uzgodnień i zatwierdzeń niezbędnych do rozpoczęcia procesu realizacji inwestycji,
- organizowanie rad technicznych,
- uzyskiwanie akceptacji Urzędu Miasta Łodzi dla projektów budowlanych
w trakcie realizacji inwestycji w zakresie ich zgodności z koncepcjami funkcjonalno-przestrzennymi w przypadku istotnych zmian z punktu widzenia ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, - uzyskiwanie technicznych warunków przyłączenia obiektu i zapewnienia dostawy mediów,
- dokonywanie odbiorów wykonanych robót oraz współudział w rozliczaniu inwestycji w zakresie rzeczowym,
- współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie warunków przygotowania i realizacji robót,
- nadzór nad realizacją inwestycji przez podmioty zewnętrzne,
- pozyskiwanie funduszy pozabudżetowych dla dofinansowania zadań Zarządu,
we współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta Łodzi, miejskimi jednostkami organizacyjnymi i innymi podmiotami, - kompleksowe przygotowanie wniosków aplikacyjnych oraz pozostałej dokumentacji dla potrzeb Unii Europejskiej i współpraca z instytucjami weryfikującymi wnioski aplikacyjne,
- nadzór nad realizowanymi inwestycjami pod kątem zgodności z podpisanymi umowami o dofinansowanie i bieżące monitorowanie realizowanych projektów współfinansowanych z funduszy strukturalnych, w tym przygotowywanie cyklicznych raportów, z wyłączeniem tych wynikających z obsługi Centralnego Systemu Teleinformatycznego SL 2014,
- zapewnienie trwałości projektów oraz prowadzenie korespondencji z Instytucją Zarządzającą po zakończeniu realizacji projektu, a także obsługa kontroli
w okresie trwałości projektów i w okresie przechowywania dokumentacji, - opiniowanie dokumentów strategicznych miasta Łodzi, w tym pod kątem planowanych inwestycji współfinansowanych z funduszy pozabudżetowych,
- współdziałanie z miejskimi jednostkami organizacyjnymi i Urzędem Miasta Łodzi w zakresie planowania i programowania inwestycji oraz koordynacji robót prowadzonych wspólnie,
- realizacja zobowiązań wynikających z nałożonych decyzji administracyjnych dotyczących wykonywania nasadzeń zastępczych oraz prowadzenie spraw
i nadzór nad wykonywaniem analiz porealizacyjnych, - sprawowanie bieżącej kontroli nad sposobem wykonania usługi w ogólnym interesie gospodarczym, w ramach realizacji projektów, o których mowa w pkt 1,
ze szczególnym uwzględnieniem jakości, efektywności, prawidłowości jej wykonania oraz podnoszenia jakości i standardu świadczenia usług w ogólnym interesie gospodarczym, - uzyskiwanie prawa do dysponowania nieruchomościami na cele budowlane,
- uzyskiwanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
a dla obszarów objętych miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego – wypisów i wyrysów z planu, - prowadzenie i aktualizowanie podręcznego archiwum dokumentacji geodezyjnej
i prawnej.