Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi

Wydział Rewitalizacji Obszarowej, Inwestycji Kubaturowych i Drogowych (RK)

W skład Wydziału wchodzą cztery zespoły:

1. Zespół ds. Rewitalizacji Obszarowej I (RKI)

2. Zespół ds. Rewitalizacji Obszarowej II (RKII

3. Zespół ds. Rewitalizacji Obszarowej III (RKIII)

4. Zespół ds. Inwestycji Kubaturowych i Drogowych  (RKIV)

 

 

Do zadań Wydziału Rewitalizacji Obszarowej należy w szczególności, w ramach:
  1. Zespołu ds. Rewitalizacji Obszarowej I:
  1. przygotowywanie, koordynacja realizacji i nadzór nad realizacją Projektów Rewitalizacji Obszarowej Centrum Łodzi pn.:
    • Rewitalizacja Obszarowa Centrum Łodzi – obszar o powierzchni 7,5 ha ograniczony ulicami: Wschodnią, Rewolucji 1905 r., Kilińskiego, Jaracza wraz
      z pierzejami po drugiej stronie ww. ulic,
    • Rewitalizacja Obszarowa Centrum Łodzi – Projekt 2,
    • Rewitalizacja Obszarowa Centrum Łodzi – Projekt 3,
    • Rewitalizacja Obszarowa Centrum Łodzi – obszar o powierzchni 32,5 ha ograniczony ulicami: Zachodnią, Podrzeczną, Stary Rynek, Wolborską, Franciszkańską, Północną, Wschodnią, Rewolucji 1905 r., Próchnika wraz
      z pierzejami po drugiej stronie ww. ulic,
    • Rewitalizacja Obszarowa Centrum Łodzi – Projekt 5,
    • Rewitalizacja Obszarowa Centrum Łodzi – Projekt 6,
    • Rewitalizacja Obszarowa Centrum Łodzi – obszar o powierzchni 14 ha ograniczony ulicami: Ogrodową, Gdańską, Legionów, Cmentarną wraz
      z pierzejami po drugiej stronie ww. ulic,
    • Rewitalizacja Obszarowa Centrum Łodzi – obszar o powierzchni 7 ha ograniczony ulicami: Ogrodową, Zachodnią, Legionów, Gdańską wraz
      z pierzejami po drugiej stronie ww. ulic
      zgodnie z koncepcjami funkcjonalno-przestrzennymi przygotowanymi i przekazanymi przez Urząd Miasta Łodzi,
  2. prowadzenie spraw dotyczących przeznaczenia nieruchomości pod inwestycje liniowe i kubaturowe oraz przeznaczonych do zbycia lub dzierżawy na podstawie posiadanych dokumentacji projektowych (koncepcje i projekty), materiałów planistycznych (studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Łodzi, miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego), a także innych opracowań urbanistycznych (koncepcji zagospodarowania terenów, kwartałów ulic itp.), zlokalizowanych na obszarach podlegających rewitalizacji,
  3. udział w opiniowaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
  4. udział w opracowywaniu Wieloletniej Prognozy Finansowej miasta Łodzi,
  5. opracowywanie materiałów do planów inwestycyjnych rocznych i wieloletnich
    w zakresie wydatków majątkowych,
  6. współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie warunków przygotowania robót,
  7. ustalanie właścicieli i władających nieruchomościami,
  8. wypłata odszkodowań, na podstawie decyzji ustalających odszkodowanie, wydanych przez odpowiedni organ, dla byłych właścicieli nieruchomości, przejętych dla potrzeb prowadzonych zadań inwestycyjnych bądź dokonywania w tym zakresie zamiany nieruchomości,
  9. prowadzenie spraw związanych z egzekucją obowiązku wydania nieruchomości, opróżnienia lokali oraz innych pomieszczeń określonych w decyzjach,
  10. przygotowywanie dokumentacji terenowo-prawnej,
  11. wnioskowanie o zmiany zapisów w rejestrze ewidencji gruntów, budynków
    i lokali dotyczących władztwa,
  12. udział w opiniowaniu wniosków o sprzedaż gruntów,
  13. współdziałanie z miejskimi jednostkami organizacyjnymi i Urzędem Miasta Łodzi w zakresie podziału i wykupu działek,
  14. współdziałanie z miejskimi jednostkami organizacyjnymi i Urzędem Miasta Łodzi w zakresie planowania i programowania inwestycji oraz koordynacji robót prowadzonych wspólnie,
  15. prowadzenie i aktualizowanie podręcznego archiwum dokumentacji geodezyjnej
    i prawnej,
  16. przekazywanie zrealizowanych inwestycji do odpowiednich miejskich jednostek organizacyjnych lub Urzędu Miasta Łodzi do bieżącej eksploatacji,
  17. nadzór nad realizowanymi inwestycjami pod kątem zgodności z podpisanymi umowami o dofinansowanie i bieżące monitorowanie realizowanych projektów współfinansowanych z funduszy strukturalnych, w tym przygotowywanie cyklicznych raportów, z wyłączeniem tych wynikających z obsługi Centralnego Systemu Teleinformatycznego SL 2014,
  18. sprawowanie bieżącej kontroli nad sposobem wykonania usługi w ogólnym interesie gospodarczym, w ramach realizacji projektów, o których mowa w lit. a,
    ze szczególnym uwzględnieniem jakości, efektywności, prawidłowości jej wykonania oraz podnoszenia jakości i standardu świadczenia usług w ogólnym interesie gospodarczym,
  19. zapewnienie trwałości projektów oraz prowadzenie korespondencji z Instytucją Zarządzającą po zakończeniu realizacji projektu, a także obsługa kontroli
    w okresie trwałości projektów i w okresie przechowywania dokumentacji,
  20. współudział w kształtowaniu polityki miasta Łodzi w zakresie przeciwdziałania hałasowi,
  21. prowadzenie windykacji należności – z wyłączeniem windykacji zobowiązań o charakterze pieniężnym na etapie czynności regulowanych przepisami o postępowaniu egzekucyjnym, prowadzonej przez Centrum Usług Wspólnych,
  22. realizacja uprawnień z tytułu gwarancji i rękojmi oraz przeprowadzanie przeglądów gwarancyjnych – w odniesieniu do zrealizowanych inwestycji, przekazanych
    do odpowiednich miejskich jednostek organizacyjnych lub Urzędu Miasta Łodzi
    do bieżącej eksploatacji, z zastrzeżeniem § 23 pkt 2 lit. g,
  23. realizacja zadań, o których mowa w lit. b-m, p-v, również na rzecz Zespołu
    ds. Rewitalizacji Obszarowej II i Zespołu ds. Rewitalizacji Obszarowej III, oraz realizacja zadań, o których mowa w lit. c-e, l, t-v – dodatkowo również na rzecz Zespołu ds. Inwestycji Kubaturowych i Drogowych;
  1. Zespołu ds. Rewitalizacji Obszarowej II:
  1. realizacja kubaturowych projektów inwestycyjnych i remontowych w ramach Projektów Rewitalizacji Obszarowej Centrum Łodzi, o których mowa w pkt 1 lit. a, zgodnie z koncepcjami funkcjonalno-przestrzennymi przygotowanymi i przekazanymi przez Urząd Miasta Łodzi,
  2. zatwierdzanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej,
  3. uzyskiwanie wymaganych opinii i ekspertyz, decyzji administracyjnych oraz innych uzgodnień i zatwierdzeń niezbędnych do rozpoczęcia procesu realizacji inwestycji,
  4. organizowanie rad technicznych,
  5. uzyskiwanie akceptacji Urzędu Miasta Łodzi dla projektów budowlanych
    w trakcie realizacji inwestycji w zakresie ich zgodności z koncepcjami funkcjonalno-przestrzennymi w przypadku istotnych zmian z punktu widzenia ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane,
  6. dokonywanie odbiorów wykonanych robót oraz współudział w rozliczaniu inwestycji w zakresie rzeczowym,
  7. współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie warunków realizacji robót,
  8. nadzór nad realizacją inwestycji przez podmioty zewnętrzne,
  9. uzyskiwanie technicznych warunków przyłączenia obiektu i zapewnienia dostawy mediów,
  10. współdziałanie z miejskimi jednostkami organizacyjnymi i Urzędem Miasta Łodzi w zakresie planowania i programowania inwestycji oraz koordynacji robót prowadzonych wspólnie,
  11. prowadzenie i aktualizowanie podręcznego archiwum dokumentacji geodezyjnej
    i prawnej,
  12. realizacja zobowiązań wynikających z nałożonych decyzji administracyjnych dotyczących wykonywania nasadzeń zastępczych oraz prowadzenie spraw i nadzór nad wykonywaniem analiz porealizacyjnych,
  13. uzyskiwanie prawa do dysponowania nieruchomościami na cele budowlane,
  14. uzyskiwanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, a dla obszarów objętych miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego – wypisów i wyrysów z planu;
  1. Zespołu ds. Rewitalizacji Obszarowej III:
  1. realizacja drogowych projektów inwestycyjnych i projektów rewitalizacyjnych w zakresie parków, w szczególności w ramach Projektów Rewitalizacji Obszarowej Centrum Łodzi, o których mowa w pkt 1 lit. a, zgodnie z koncepcjami funkcjonalno-przestrzennymi przygotowanymi i przekazanymi przez Urząd Miasta Łodzi,
  2. zatwierdzanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej,
  3. uzyskiwanie wymaganych opinii i ekspertyz, decyzji administracyjnych oraz innych uzgodnień i zatwierdzeń niezbędnych do rozpoczęcia procesu realizacji inwestycji,
  4. organizowanie rad technicznych,
  5. uzyskiwanie akceptacji Urzędu Miasta Łodzi dla projektów budowlanych
    w trakcie realizacji inwestycji w zakresie ich zgodności z koncepcjami funkcjonalno-przestrzennymi w przypadku istotnych zmian z punktu widzenia ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane,
  6. dokonywanie odbiorów wykonanych robót oraz współudział w rozliczaniu inwestycji w zakresie rzeczowym,
  7. współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie warunków realizacji robót,
  8. nadzór nad realizacją inwestycji przez podmioty zewnętrzne,
  9. uzyskiwanie technicznych warunków przyłączenia obiektu i zapewnienia dostawy mediów,
  10. współdziałanie z miejskimi jednostkami organizacyjnymi i Urzędem Miasta Łodzi w zakresie planowania i programowania inwestycji oraz koordynacji robót prowadzonych wspólnie,
  11. prowadzenie i aktualizowanie podręcznego archiwum dokumentacji geodezyjnej
    i prawnej,
  12. realizacja zobowiązań wynikających z nałożonych decyzji administracyjnych dotyczących wykonywania nasadzeń zastępczych oraz prowadzenie spraw i nadzór nad wykonywaniem analiz porealizacyjnych,
  13. uzyskiwanie prawa do dysponowania nieruchomościami na cele budowlane,
  14. uzyskiwanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, a dla obszarów objętych miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego – wypisów i wyrysów z planu;
 
  1. Zespołu ds. Inwestycji Kubaturowych i Drogowych:
  1. przygotowywanie i nadzór nad realizacją kubaturowych projektów inwestycyjnych i remontowych oraz drogowych projektów inwestycyjnych, innych niż wskazane w pkt 2 lit. a i pkt 3 lit. a, zgodnie z koncepcjami funkcjonalno-przestrzennymi przygotowanymi i przekazanymi przez Urząd Miasta Łodzi,
  2. prowadzenie spraw dotyczących przeznaczenia nieruchomości pod inwestycje drogowe i kubaturowe oraz przeznaczonych do zbycia lub dzierżawy
    na podstawie posiadanych dokumentacji projektowych (koncepcje i projekty), materiałów planistycznych (studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Łodzi, miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego), a także innych opracowań urbanistycznych (koncepcji zagospodarowania terenów, kwartałów ulic itp.), zlokalizowanych poza obszarem objętym rewitalizacją,
  3. zatwierdzanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej,
  4. uzyskiwanie wymaganych opinii i ekspertyz, decyzji administracyjnych oraz innych uzgodnień i zatwierdzeń niezbędnych do rozpoczęcia procesu realizacji inwestycji,
  5. organizowanie rad technicznych,
  6. uzyskiwanie akceptacji Urzędu Miasta Łodzi dla projektów budowlanych
    w trakcie realizacji inwestycji w zakresie ich zgodności z koncepcjami funkcjonalno-przestrzennymi w przypadku istotnych zmian z punktu widzenia ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane,
  7. uzyskiwanie technicznych warunków przyłączenia obiektu i zapewnienia dostawy mediów,
  8. dokonywanie odbiorów wykonanych robót oraz współudział w rozliczaniu inwestycji w zakresie rzeczowym,
  9. współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie warunków przygotowania i realizacji robót,
  10. nadzór nad realizacją inwestycji przez podmioty zewnętrzne,
  11. pozyskiwanie funduszy pozabudżetowych dla dofinansowania zadań Zarządu,
    we współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta Łodzi, miejskimi jednostkami organizacyjnymi i innymi podmiotami,
  12. kompleksowe przygotowanie wniosków aplikacyjnych oraz pozostałej dokumentacji dla potrzeb Unii Europejskiej i współpraca z instytucjami weryfikującymi wnioski aplikacyjne,
  13. nadzór nad realizowanymi inwestycjami pod kątem zgodności z podpisanymi umowami o dofinansowanie i bieżące monitorowanie realizowanych projektów współfinansowanych z funduszy strukturalnych, w tym przygotowywanie cyklicznych raportów, z wyłączeniem tych wynikających z obsługi Centralnego Systemu Teleinformatycznego SL 2014,
  14. zapewnienie trwałości projektów oraz prowadzenie korespondencji z Instytucją Zarządzającą po zakończeniu realizacji projektu, a także obsługa kontroli
    w okresie trwałości projektów i w okresie przechowywania dokumentacji,
  15. opiniowanie dokumentów strategicznych miasta Łodzi, w tym pod kątem planowanych inwestycji współfinansowanych z funduszy pozabudżetowych,
  16. współdziałanie z miejskimi jednostkami organizacyjnymi i Urzędem Miasta Łodzi w zakresie planowania i programowania inwestycji oraz koordynacji robót prowadzonych wspólnie,
  17. realizacja zobowiązań wynikających z nałożonych decyzji administracyjnych dotyczących wykonywania nasadzeń zastępczych oraz prowadzenie spraw
    i nadzór nad wykonywaniem analiz porealizacyjnych,
  18. sprawowanie bieżącej kontroli nad sposobem wykonania usługi w ogólnym interesie gospodarczym, w ramach realizacji projektów, o których mowa w pkt 1,
    ze szczególnym uwzględnieniem jakości, efektywności, prawidłowości jej wykonania oraz podnoszenia jakości i standardu świadczenia usług w ogólnym interesie gospodarczym,
  19. uzyskiwanie prawa do dysponowania nieruchomościami na cele budowlane,
  20. uzyskiwanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
    a dla obszarów objętych miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego – wypisów i wyrysów z planu,
  21. prowadzenie i aktualizowanie podręcznego archiwum dokumentacji geodezyjnej
    i prawnej.

 

 

 

Metadane

Data publikacji : 18.08.2016
Data modyfikacji : 13.05.2022
Podmiot udostępniający informację:
Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Administrator
Osoba udostępniająca informację:
Administrator
Osoba modyfikująca informację:
Anna Jagodzińska

Opcje strony

do góry