Wydział Organizacyjny (DO)
Do zadań Wydziału Organizacyjnego należy w szczególności:
- opracowywanie projektów regulaminów: organizacyjnego, pracy, wynagradzania, gospodarowania środkami zakładowego funduszu świadczeń socjalnych oraz ich zmian zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- opracowywanie przy udziale innych komórek organizacyjnych projektów uchwał Rady Miejskiej w Łodzi, zarządzeń Prezydenta i aktów kierownictwa wewnętrznego Dyrektora;
- prowadzenie rejestru skarg i wniosków, petycji, interpelacji oraz nadzór w zakresie rozpatrywania i udzielania odpowiedzi;
- opracowywanie projektów upoważnień i pełnomocnictw Dyrektora oraz prowadzenia rejestrów upoważnień i pełnomocnictw udzielonych przez Dyrektora;
- sporządzanie listów referencyjnych;
- obsługa sekretariatu Zarządu;
- współpraca z Centrum Usług Wspólnych w szczególności w zakresie:
- zgłaszania potrzeb zorganizowania naborów na wolne stanowiska urzędnicze
i zatrudniania na stanowiska pomocnicze i obsługi, - koordynowania przeprowadzania ocen okresowych pracowników Zarządu,
- przekazywania informacji o potrzebach w zakresie szkoleń i doskonalenia zawodowego pracowników,
- prowadzenia spraw socjalnych,
- zgłaszania potrzeb organizacji staży i praktyk studenckich,
- spraw administracyjno-gospodarczych Zarządu,
- wnioskowania o konserwację i naprawę wyposażenia, zakup sprzętu, w tym informatycznego,
- inwentaryzacji w Zarządzie;
- prowadzenie ewidencji ilościowej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych wytworzonych w ramach bieżącej działalności Zarządu;
- zapewnienie działań promocyjno-informacyjnych dla zadań dofinansowanych w trakcie realizacji projektu, jak i po jego zakończeniu;
- przygotowywanie sprawozdań, raportów, analiz i bieżących informacji z zakresu zadań realizowanych przez Zarząd;
- koordynowanie udostępniania informacji w Biuletynie Informacji Publicznej Zarządu;
- prowadzenia spraw z zakresu konsultacji społecznych;
- współpraca z organizacjami pozarządowymi;
- planowanie i realizacja działań nakierowanych na budowanie wizerunku Zarządu na rynku pracy;
- realizowanie promocji Zarządu wśród studentów i potencjalnych pracowników;
- współpraca z uczelniami, organizacjami studenckimi i biurami karier;
- podejmowanie działań związanych z budowaniem spójnej komunikacji wewnętrznej w Zarządzie;
- przygotowywanie rocznych planów działalności oraz sprawozdań z ich wykonania;
- zarządzanie ryzykiem;
- udział w sporządzaniu planu zamówień publicznych i współpraca z Wydziałem Zamówień Publicznych w Departamencie Organizacji Urzędu i Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Łodzi;
- prowadzenie rejestru zamówień publicznych Zarządu, do których nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320) ze względu na ich wartość mniejszą od kwoty, do której przepisy ustawy uzależniają jej stosowanie;
- koordynowanie prac w zakresie sporządzania planu zamówień publicznych Zarządu wraz z jego zmianami.