Wydział Architektury i Zieleni (DA)
W skład Wydziału wchodzą dwa zespoły:
1. Zespół ds. Przygotowania Inwestycji (DAP)
2. Zespół ds. Realizacji Inwestycji (DAR)
Do zadań Wydziału Architektury i Zieleni nalezy w szczególności, w ramach:
- Zespołu ds. Przygotowania Inwestycji:
- przygotowanie projektów inwestycyjnych związanych z zielenią i ochroną środowiska, w tym wykonywanych z dofinansowaniem zewnętrznym
(z wyłączeniem prowadzonych i nadzorowanych przez inne komórki organizacyjne Zarządu), zgodnie z koncepcjami funkcjonalno-przestrzennymi przygotowanymi
i przekazanymi przez Urząd Miasta Łodzi, - opiniowanie w zakresie rozwiązań architektonicznych projektów inwestycyjnych prowadzonych przez inne komórki organizacyjne oraz estetyzacji przestrzeni miejskiej, mebli miejskich i zieleni,
- udział w opracowywaniu Wieloletniej Prognozy Finansowej miasta Łodzi,
- opracowywanie materiałów do planów inwestycyjnych rocznych i wieloletnich
w zakresie wydatków majątkowych dotyczących zadań Wydziału, - zatwierdzanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej,
- uzyskiwanie prawa do dysponowania terenem na cele inwestycyjne w formie użyczenia lub dzierżawy,
- ustalanie właścicieli i władających gruntami,
- uzyskiwanie prawa do dysponowania nieruchomościami na cele budowlane,
- uzyskiwanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, a dla obszarów objętych miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego
– wypisów i wyrysów z planu, - uzyskiwanie wymaganych opinii i ekspertyz, decyzji administracyjnych oraz innych uzgodnień i zatwierdzeń niezbędnych do rozpoczęcia procesu realizacji inwestycji,
- uzyskiwanie technicznych warunków przyłączenia obiektu i zapewnienia dostawy mediów,
- organizowanie rad technicznych,
- dokonywanie odbiorów wykonanej dokumentacji projektowej,
- przekazywanie projektów inwestycyjnych do realizacji do Zespołu ds. Realizacji Inwestycji,
- współdziałanie z miejskimi jednostkami organizacyjnymi i Urzędem Miasta Łodzi w zakresie planowania i programowania inwestycji,
- uzyskiwanie akceptacji Urzędu Miasta Łodzi dla projektów budowlanych w trakcie realizacji inwestycji w zakresie ich zgodności z koncepcjami funkcjonalno
-przestrzennymi w przypadku istotnych zmian z punktu widzenia ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, - współudział w kształtowaniu polityki miasta Łodzi w zakresie przeciwdziałania hałasowi,
- prowadzenie windykacji należności – z wyłączeniem windykacji zobowiązań o charakterze pieniężnym na etapie czynności regulowanych przepisami o postępowaniu egzekucyjnym, prowadzonej przez Centrum Usług Wspólnych;
- Zespołu ds. Realizacji Inwestycji:
- udział w zatwierdzaniu dokumentacji projektowo-kosztorysowej,
- nadzór nad realizacją projektów inwestycyjnych, o których mowa w pkt 1 lit. a, przekazanych do realizacji przez Zespół ds. Przygotowania Inwestycji,
- organizowanie rad technicznych,
- dokonywanie odbiorów wykonanych robót oraz współudział w rozliczaniu inwestycji w zakresie rzeczowym, w tym udział w odbiorach dokumentacji projektowej oraz robót wykonanych w ramach inwestycji prowadzonych przez inne komórki organizacyjne,
- współdziałanie z miejskimi jednostkami organizacyjnymi i Urzędem Miasta Łodzi w zakresie koordynacji robót wspólnie prowadzonych,
- przekazywanie zrealizowanych inwestycji do odpowiednich miejskich jednostek organizacyjnych lub Urzędu Miasta Łodzi do bieżącej eksploatacji,
- realizacja uprawnień z tytułu gwarancji i rękojmi oraz przeprowadzanie przeglądów gwarancyjnych – w odniesieniu do zrealizowanych inwestycji
(a w zakresie zieleni – również w odniesieniu do inwestycji zrealizowanych przez inne komórki organizacyjne), przekazanych do odpowiednich miejskich jednostek organizacyjnych lub Urzędu Miasta Łodzi do bieżącej eksploatacji, - nadzór nad realizowanymi inwestycjami pod kątem zgodności z podpisanymi umowami o dofinansowanie i bieżące monitorowanie realizowanych projektów współfinansowanych z funduszy strukturalnych, w tym przygotowywanie cyklicznych raportów, z wyłączeniem tych wynikających z obsługi Centralnego Systemu Teleinformatycznego SL 2014;
- zapewnienie trwałości projektów oraz prowadzenie korespondencji z Instytucją Zarządzającą po zakończeniu realizacji projektu, a także obsługa kontroli
w okresie trwałości projektów i w okresie przechowywania dokumentacji; - realizacja zobowiązań wynikających z nałożonych decyzji administracyjnych dotyczących wykonywania nasadzeń zastępczych, oraz prowadzenie spraw i nadzór nad wykonywaniem analiz porealizacyjnych,
- prowadzenie windykacji należności – z wyłączeniem windykacji zobowiązań o charakterze pieniężnym na etapie czynności regulowanych przepisami o postępowaniu egzekucyjnym, prowadzonej przez Centrum Usług Wspólnych.