Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi

Wydział Inwestycji Infrastrukturalnych (ZI)

W skład Wydziału wchodzą dwa zespoły:
1. Zespół ds. Realizacji Inwestycji Infrastrukturalnych (ZI1)
2. Zespół ds. Realizacji Inwestycji Budżetu Obywatelskiego (ZI2)
 
Do zadań Wydziału Inwestycji Infrastrukturalnych należy w szczególności, w ramach:
  1. Zespołu ds. Realizacji Inwestycji Infrastrukturalnych:
  1. przygotowanie i nadzór nad realizacją projektów infrastrukturalnych inwestycyjnych i remontowych (z wyłączeniem projektów realizowanych w ramach Łódzkiego Budżetu Obywatelskiego) zgodnie z koncepcjami funkcjonalno-przestrzennymi przygotowanymi i przekazanymi przez Urząd Miasta Łodzi,
  2. pozyskiwanie funduszy pozabudżetowych dla dofinansowania zadań Zarządu, we współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta Łodzi, miejskimi jednostkami organizacyjnymi i innymi podmiotami,
  3. kompleksowe przygotowanie wniosków aplikacyjnych oraz pozostałej dokumentacji dla potrzeb Unii Europejskiej i współpraca z instytucjami weryfikującymi wnioski aplikacyjne,
  4. opiniowanie dokumentów strategicznych miasta Łodzi, w tym pod kątem planowanych inwestycji współfinansowanych z funduszy pozabudżetowych,
  5. zawieranie umów sprzedaży nieruchomości na potrzeby prowadzonych zadań inwestycyjnych realizowanych w oparciu o ustawę z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 311) lub inne decyzje administracyjne,
  6. przygotowywanie dokumentacji terenowo-prawnej,
  7. uzyskiwanie prawa do dysponowania terenem na cele inwestycyjne w formie użyczenia lub dzierżawy,
  8. wnioskowanie o zmiany zapisów w rejestrze ewidencji gruntów, budynków i lokali dotyczących własności,
  9. ustalanie właścicieli i władających nieruchomościami,
  10. uzyskiwanie prawa do dysponowania nieruchomościami na cele budowlane,
  11. zatwierdzanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej,
  12. współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie warunków przygotowania i realizacji robót,
  13. udział w opiniowaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
  14. uzyskiwanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w oparciu o ustawę z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych,
  15. uzyskiwanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, a dla obszarów objętych miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego – wypisów i wyrysów z planu,
  16. uzyskiwanie wymaganych opinii i ekspertyz, decyzji administracyjnych oraz innych uzgodnień i zatwierdzeń niezbędnych do rozpoczęcia procesu realizacji inwestycji,
  17. uzyskiwanie technicznych warunków przyłączenia obiektu i zapewnienia dostawy mediów,
  18. uzyskiwanie akceptacji Urzędu Miasta Łodzi dla projektów budowlanych w trakcie realizacji inwestycji w zakresie ich zgodności z koncepcjami funkcjonalno-przestrzennymi w przypadku istotnych zmian z punktu widzenia ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane,
  19. współdziałanie z miejskimi jednostkami organizacyjnymi i Urzędem Miasta Łodzi w zakresie planowania i programowania inwestycji oraz koordynacji robót wspólnie prowadzonych,
  20. organizowanie rad technicznych,
  21. dokonywanie odbiorów wykonanej dokumentacji projektowej,
  22. realizacja zadań, przy współpracy z Zarządem Dróg i Transportu, dotyczących opiniowania i uzgadniania koncepcji oraz projektów inwestycji drogowych spowodowanych inwestycją niedrogową, a także nadzoru nad realizacją inwestycji drogowych spowodowanych inwestycją niedrogową,
  23. współudział w kształtowaniu polityki miasta Łodzi w zakresie przeciwdziałania hałasowi,
  24. dokonywanie odbiorów wykonanych robót oraz współudział w rozliczaniu inwestycji w zakresie rzeczowym,
  25. przekazywanie zrealizowanych inwestycji do odpowiednich miejskich jednostek organizacyjnych lub Urzędu Miasta Łodzi do bieżącej eksploatacji,
  26. realizacja zobowiązań wynikających z nałożonych decyzji administracyjnych dotyczących wykonywania nasadzeń zastępczych oraz prowadzenie spraw i nadzór nad wykonywaniem analiz porealizacyjnych,

       za. udział w opracowywaniu Wieloletniej Prognozy Finansowej miasta Łodzi;

        2.   Zespołu ds. Realizacji Inwestycji Budżetu Obywatelskiego:

  1. przygotowanie i nadzór nad realizacją projektów infrastrukturalnych inwestycyjnych i remontowych realizowanych w ramach Łódzkiego Budżetu Obywatelskiego,
  2. zawieranie umów sprzedaży nieruchomości na potrzeby prowadzonych zadań inwestycyjnych realizowanych w oparciu o ustawę z dnia
    10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych lub inne decyzje administracyjne,
  3. przygotowywanie dokumentacji terenowo-prawnej,
  4. uzyskiwanie prawa do dysponowania terenem na cele inwestycyjne w formie użyczenia lub dzierżawy,
  5.  wnioskowanie o zmiany zapisów w rejestrze ewidencji gruntów, budynków i lokali dotyczących własności,
  6. ustalanie właścicieli i władających nieruchomościami,
  7. uzyskiwanie prawa do dysponowania nieruchomościami na cele budowlane,
  8. zatwierdzanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej,
  9. współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie warunków przygotowania i realizacji robót,
  10. udział w opiniowaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
  11. uzyskiwanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w oparciu o ustawę z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych,
  12. uzyskiwanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, a dla obszarów objętych miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego – wypisów i wyrysów z planu,
  13. uzyskiwanie wymaganych opinii i ekspertyz, decyzji administracyjnych oraz innych uzgodnień i zatwierdzeń niezbędnych do rozpoczęcia procesu realizacji inwestycji,
  14. uzyskiwanie technicznych warunków przyłączenia obiektu i zapewnienia dostawy mediów,
  15. uzyskiwanie akceptacji Urzędu Miasta Łodzi dla projektów budowlanych w trakcie realizacji inwestycji w zakresie ich zgodności z koncepcjami funkcjonalno-przestrzennymi w przypadku istotnych zmian z punktu widzenia ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane,
  16.  współdziałanie z miejskimi jednostkami organizacyjnymi i Urzędem Miasta Łodzi w zakresie planowania i programowania inwestycji oraz koordynacji robót wspólnie prowadzonych,
  17. organizowanie rad technicznych,
  18. dokonywanie odbiorów wykonanej dokumentacji projektowej,
  19. realizacja zadań, przy współpracy z Zarządem Dróg i Transportu, dotyczących opiniowania i uzgadniania koncepcji oraz projektów inwestycji drogowych spowodowanych inwestycją niedrogową, a także nadzoru nad realizacją inwestycji drogowych spowodowanych inwestycją niedrogową,
  20. współudział w kształtowaniu polityki miasta Łodzi w zakresie przeciwdziałania hałasowi,
  21. dokonywanie odbiorów wykonanych robót oraz współudział w rozliczaniu inwestycji w zakresie rzeczowym,
  22. przekazywanie zrealizowanych inwestycji do odpowiednich miejskich jednostek organizacyjnych lub Urzędu Miasta Łodzi do bieżącej eksploatacji,
  23. realizacja zobowiązań wynikających z nałożonych decyzji administracyjnych dotyczących wykonywania nasadzeń zastępczych oraz prowadzenie spraw i nadzór nad wykonywaniem analiz porealizacyjnych,
  24. udział w opracowywaniu Wieloletniej Prognozy Finansowej miasta Łodzi
 
 
 

Metadane

Data publikacji : 04.07.2016
Data modyfikacji : 11.12.2024
Podmiot udostępniający informację:
Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Administrator
Osoba udostępniająca informację:
Administrator
Osoba modyfikująca informację:
Monika Biegun

Opcje strony

do góry