Wydział Inwestycji Kubaturowych (ZK)
Do zadań Wydziału Inwestycji Kubaturowych należy w szczególności:
- przygotowanie, realizacja i nadzór nad realizacją kubaturowych projektów inwestycyjnych i remontowych, zgodnie z koncepcjami funkcjonalno-przestrzennymi przygotowanymi i przekazanymi przez Urząd Miasta Łodzi;
- pozyskiwanie funduszy pozabudżetowych dla dofinansowania zadań Zarządu,
we współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta Łodzi, miejskimi jednostkami organizacyjnymi i innymi podmiotami; - kompleksowe przygotowanie wniosków aplikacyjnych oraz pozostałej dokumentacji dla potrzeb Unii Europejskiej i współpraca z instytucjami weryfikującymi wnioski aplikacyjne;
- opiniowanie dokumentów strategicznych miasta Łodzi, w tym pod kątem planowanych inwestycji współfinansowanych z funduszy pozabudżetowych;
- zatwierdzanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej;
- uzyskiwanie wymaganych opinii i ekspertyz, decyzji administracyjnych oraz innych uzgodnień i zatwierdzeń niezbędnych do rozpoczęcia procesu realizacji inwestycji;
- organizowanie rad technicznych;
- wnioskowanie o zmiany zapisów w rejestrze ewidencji gruntów, budynków i lokali dotyczących własności;
- przygotowywanie dokumentacji terenowo-prawnej;
- ustalanie właścicieli i władających nieruchomościami;
- zatwierdzanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej;
- uzyskiwanie akceptacji Urzędu Miasta Łodzi dla projektów budowlanych
w trakcie realizacji inwestycji w zakresie ich zgodności z koncepcjami funkcjonalno-przestrzennymi w przypadku istotnych zmian z punktu widzenia ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2024 r. poz. 725, 834 i 1222); - dokonywanie odbiorów wykonanej dokumentacji projektowej;
- dokonywanie odbiorów wykonanych robót oraz współudział w rozliczaniu inwestycji w zakresie rzeczowym;
- współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie warunków przygotowania i realizacji robót;
- nadzór nad realizacją inwestycji przez podmioty zewnętrzne;
- uzyskiwanie technicznych warunków przyłączenia obiektu i zapewnienia dostawy mediów;
- współdziałanie z miejskimi jednostkami organizacyjnymi i Urzędem Miasta Łodzi w zakresie planowania i programowania inwestycji oraz koordynacji robót prowadzonych wspólnie;
- uzyskiwanie prawa do dysponowania nieruchomościami na cele budowlane;
- uzyskiwanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, a dla obszarów objętych miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego – wypisów i wyrysów z planu;
- udział w opiniowaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
- współdziałanie z miejskimi jednostkami organizacyjnymi i Urzędem Miasta Łodzi w zakresie planowania i programowania inwestycji oraz koordynacji robót wspólnie prowadzonych;
- przekazywanie zrealizowanych inwestycji do odpowiednich miejskich jednostek organizacyjnych lub Urzędu Miasta Łodzi do bieżącej eksploatacji;
- udział w opracowywaniu Wieloletniej Prognozy Finansowej miasta Łodzi.