Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi

Wydział Inwestycji Kubaturowych (ZK)

Do zadań Wydziału Inwestycji Kubaturowych należy w szczególności:

  1. przygotowanie, realizacja i nadzór nad realizacją kubaturowych projektów inwestycyjnych i remontowych, zgodnie z koncepcjami funkcjonalno-przestrzennymi przygotowanymi i przekazanymi przez Urząd Miasta Łodzi;
  2. pozyskiwanie funduszy pozabudżetowych dla dofinansowania zadań Zarządu,
    we współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta Łodzi, miejskimi jednostkami organizacyjnymi i innymi podmiotami;
  3. kompleksowe przygotowanie wniosków aplikacyjnych oraz pozostałej dokumentacji dla potrzeb Unii Europejskiej i współpraca z instytucjami weryfikującymi wnioski aplikacyjne;
  4. opiniowanie dokumentów strategicznych miasta Łodzi, w tym pod kątem planowanych inwestycji współfinansowanych z funduszy pozabudżetowych;
  5. zatwierdzanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej;
  6. uzyskiwanie wymaganych opinii i ekspertyz, decyzji administracyjnych oraz innych uzgodnień i zatwierdzeń niezbędnych do rozpoczęcia procesu realizacji inwestycji;
  7. organizowanie rad technicznych;
  8. wnioskowanie o zmiany zapisów w rejestrze ewidencji gruntów, budynków i lokali dotyczących własności;
  9. przygotowywanie dokumentacji terenowo-prawnej;
  10. ustalanie właścicieli i władających nieruchomościami;
  11. zatwierdzanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej;
  12. uzyskiwanie akceptacji Urzędu Miasta Łodzi dla projektów budowlanych
    w trakcie realizacji inwestycji w zakresie ich zgodności z koncepcjami funkcjonalno-przestrzennymi w przypadku istotnych zmian z punktu widzenia ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2024 r. poz. 725, 834 i 1222);
  13. dokonywanie odbiorów wykonanej dokumentacji projektowej;
  14. dokonywanie odbiorów wykonanych robót oraz współudział w rozliczaniu inwestycji w zakresie rzeczowym;
  15. współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie warunków przygotowania i realizacji robót;
  16. nadzór nad realizacją inwestycji przez podmioty zewnętrzne;
  17. uzyskiwanie technicznych warunków przyłączenia obiektu i zapewnienia dostawy mediów;
  18. współdziałanie z miejskimi jednostkami organizacyjnymi i Urzędem Miasta Łodzi w zakresie planowania i programowania inwestycji oraz koordynacji robót prowadzonych wspólnie;
  19. uzyskiwanie prawa do dysponowania nieruchomościami na cele budowlane;
  20. uzyskiwanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, a dla obszarów objętych miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego – wypisów i wyrysów z planu;
  21. udział w opiniowaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
  22. współdziałanie z miejskimi jednostkami organizacyjnymi i Urzędem Miasta Łodzi w zakresie planowania i programowania inwestycji oraz koordynacji robót wspólnie prowadzonych;
  23. przekazywanie zrealizowanych inwestycji do odpowiednich miejskich jednostek organizacyjnych lub Urzędu Miasta Łodzi do bieżącej eksploatacji;
  24. udział w opracowywaniu Wieloletniej Prognozy Finansowej miasta Łodzi.

Metadane

Data publikacji : 04.07.2016
Data modyfikacji : 11.12.2024
Podmiot udostępniający informację:
Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Administrator
Osoba udostępniająca informację:
Administrator
Osoba modyfikująca informację:
Monika Biegun

Opcje strony

do góry