Biuletyn Informacji Publicznej Wydział Inwestycji Kluczowych (IK) - Komórki organizacyjne - Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi

Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi
Ostatnia aktualizacja strony: 14.12.2017, 11:19

Komórki organizacyjne

Wydział Inwestycji Kluczowych (IK)

Do zadań Wydziału Inwestycji Kluczowych należy w szczególności:

  1. przygotowywanie i nadzór nad realizacją infrastrukturalnych projektów inwestycyjnych wykonywanych z dofinansowaniem zewnętrznym oraz zlokalizowanych wokół węzłów multi i intermodalnych i linii kolejowych zgodnie z koncepcjami funkcjonalno-przestrzennymi przygotowanymi i przekazanymi przez Urząd Miasta Łodzi;
  2. prowadzenie spraw dotyczących przeznaczenia nieruchomości pod realizowane inwestycje oraz przeznaczonych do zbycia lub dzierżawy na podstawie posiadanych dokumentacji projektowych (koncepcje i projekty drogowe), materiałów planistycznych (studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Łodzi, miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego), a także innych opracowań urbanistycznych (koncepcji zagospodarowania terenów, kwartałów ulic itp.);
  3. uzyskiwanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w oparciu o ustawę z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1496 i 1566);
  4. prowadzenie spraw związanych z wypłatą odszkodowań, na podstawie decyzji ustalających odszkodowanie, wydanych przez odpowiedni organ, dla byłych właścicieli nieruchomości, przejętych dla potrzeb prowadzonych zadań inwestycyjnych;
  5. zawieranie umów kupna-sprzedaży nieruchomości na potrzeby prowadzonych zadań inwestycyjnych realizowanych w oparciu o ustawę z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych lub inne decyzje administracyjne;
  6. przygotowywanie dokumentacji terenowo-prawnej;
  7. uzyskiwanie prawa do dysponowania terenem na cele inwestycyjne w formie użyczenia lub dzierżawy;
  8. wnioskowanie o zmiany zapisów w rejestrze ewidencji gruntów, budynków i lokali dotyczących własności;
  9. prowadzenie spraw związanych z egzekucją obowiązku wydania nieruchomości, opróżnienia lokali oraz innych pomieszczeń określonych w decyzjach o zezwoleniu
    na realizację inwestycji drogowych;
  10. ustalanie właścicieli i władających gruntami;
  11. uzyskiwanie prawa do dysponowania nieruchomościami na cele budowlane;
  12. udział w opiniowaniu wniosków o sprzedaż gruntów;
  13. współdziałanie z miejskimi jednostkami organizacyjnymi i Urzędem Miasta Łodzi w zakresie podziału i wykupu działek;
  14. prowadzenie i aktualizowanie podręcznego archiwum spraw terenowo-prawnych dla poszczególnych zadań inwestycyjnych;
  15. udział w opracowywaniu Wieloletniej Prognozy Finansowej miasta Łodzi;
  16. udział w opiniowaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
  17. opracowywanie materiałów do planów inwestycyjnych rocznych i wieloletnich w zakresie wydatków majątkowych dotyczących zadań wydziału;
  18. uzyskiwanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, a dla obszarów objętych miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego – wypisów i wyrysów z planu;
  19. uzyskiwanie wymaganych opinii i ekspertyz, decyzji administracyjnych oraz innych uzgodnień i zatwierdzeń niezbędnych do rozpoczęcia procesu realizacji inwestycji;
  20. zatwierdzanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej;
  21. współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie warunków przygotowania i realizacji robót;
  22. uzyskiwanie akceptacji Urzędu Miasta Łodzi dla projektów budowlanych w trakcie realizacji inwestycji w zakresie ich zgodności z koncepcjami funkcjonalno-przestrzennymi w przypadku istotnych zmian z punktu widzenia ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2017 r. poz. 1332 i 1529);
  23. organizowanie rad technicznych;
  24. uzyskiwanie technicznych warunków przyłączenia obiektu i zapewnienia dostawy mediów;
  25. dokonywanie odbiorów wykonanej dokumentacji projektowej;
  26. dokonywanie odbiorów wykonanych robót oraz współudział w rozliczaniu inwestycji w zakresie rzeczowym;
  27. współdziałanie z miejskimi jednostkami organizacyjnymi i Urzędem Miasta Łodzi w zakresie planowania i programowania inwestycji oraz koordynacji robót wspólnie prowadzonych;
  28. przekazywanie zrealizowanych inwestycji do odpowiednich miejskich jednostek organizacyjnych lub Urzędu Miasta Łodzi do bieżącej eksploatacji;
  29. realizacja uprawnień z tytułu gwarancji i rękojmi oraz przeprowadzanie przeglądów gwarancyjnych – w odniesieniu do zrealizowanych inwestycji, przekazanych do odpowiednich miejskich jednostek organizacyjnych lub Urzędu Miasta Łodzi do bieżącej eksploatacji;
  30. realizacja zadań, przy współpracy z Zarządem Dróg i Transportu, dotyczących opiniowania i uzgadniania koncepcji oraz projektów inwestycji drogowych spowodowanych inwestycją niedrogową.

 

Metadane

Data publikacji 04.07.2016
02.10.2017
Podmiot udostępniający informację:
Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Administrator
Osoba udostępniająca informację:
Administrator
Osoba modyfikująca informację:
Ewelina Dziuba
©2008-2017 Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi. Zintegrowany System Biuletynów Informacji Publicznej BIP-E.PL